סירוב פקודה חוזר • הרבנים לחיילי מג"ב בישיבת יצהר: מדובר ב'חילול הקודש'

    נתן גולד | צילום: הקול היהודי No Comments on סירוב פקודה חוזר • הרבנים לחיילי מג"ב בישיבת יצהר: מדובר ב'חילול הקודש'
    10:52
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ בן ברק מאשים: הטבח בדרום – בגלל הרפורמה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שנה לאחר תפיסתה של הישיבה ב'יצהר' על ידי כוחות מג"ב, וזאת בעקבות החשד שמהישיבה יצאו מספר אירועי 'תג מחיר', מספר רבנים הנמנים על הזרם החרדל"י בציונות הדתית, יוצרים בקריאה לסרב פקודה בכל הנוגע לתפיסת הישיבה ולפעילות הצבאית שבה, וזאת בשל האיסור ההלכתי לשרת במקום. בעקבות המשך תפיסתה של הישיבה על ידי כוחות מג"ב, יצאו מספר רבנים בקריאה כי חל איסור לשרת וליטול חלק בפעילות הצבאית במקום. "כל חייל ושוטר, בכל דרגה ותפקיד, צריכים להימנע מכך".

    הפרשה החלה בערב פסח בשנה שעברה, לאחר שפלוגת מג"ב השתלטה על ישיבת 'עוד יוסף חי' שביצהר, בטענה כי במקום קיימת תשתית לפעילויות ואירועים של 'תג-מחיר'. הצבא שיגר למקום פלוגת מג"ב, שהשתלטה על המקום, סגרה את שעריו והפכה אותו לבסיס צבאי. בימים אלו, מפרסמים תשעת רבנים מובילים בציונות הדתית ובזרם החרדל"י, קריאה חריגה באופייה, וקראו לחיילים המשרתים במקום לסרב פקודה, ללא חילוק בין הדרגות השונות של המשרתים.

    בקריאה שפרסמו תשעת הרבנים החתומים על המכתב, נאמר, בין היתר: "בית המדרש של ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר נתפס על ידי צה"ל בערב פסח ומאז הוא משמש כבסיס צבאי לגודל הצער והחרפה. לפי תורת ישראל, מעשה זה הוא איסור חמור, הן מצד גזל המבנה מבעליו, הן מצד חילול הקודש ופגיעה בקדושת בית הכנסת ובית המדרש שאינה פוקעת (כמבואר ברמב"ם הלכות תפילה פי"א), והן מצד ביטול התורה בסגירת דלתות בית המדרש (כמו שנאמר על הרשעים ממלכי יהודה) על כן, לפי ההלכה, אסור לכל אחד להיות שותף למעשה זה או לסייע לו, וכל חייל ושוטר, בכל דרגה ותפקיד, צריכים להימנע מכך (כמבואר ברמב"ם הלכות מלכים ג, ח.")

    על הכרוז חתומים: הרב יצחק גינזבורג, והרב יצחק שפירא, ראשי הישיבה ביצהר, הרב דב ליאור, הרב ישראל אריאל – ראש מכון המקדש, הרב דוד דרוקמן – רב העיר קרית מוצקין, הרב שמואל טל – ראש ישיבת תורת החיים, הרב מיכאל הרשקוביץ – ר"מ בישיבת מרכז הרב, הרב דוד דודקביץ – רב הישוב יצהר, הרב שמחה שטטנר – נשיא ישיבת נחלת ישראל.

    המשך התפיסה הצבאית בישיבה, נובע מכוח הארכה נוספת (שלישית במספר) של הצו בחתימת שר הביטחון, משה בוגי יעלון, ושאמורה לפוג עוד כחודשיים, אז אמור השר לשקול האם לחדש שוב את הצו או שלא.

    מישיבת 'עוד יוסף חי', שפועלת כעת ממבנה אחר זמני בהתנחלות, הגיבו: "בכל דור ודור עומדים עלינו ומנסים להשתיק את קול התורה וב"ה קול התורה ממשיך להישמע. גם בישיבת 'עוד יוסף חי' ממשיכים בעוז ובגאון וקול התורה לא הושתק כלל. לימוד התורה לא תלוי במבנה, ואלימות שלטונית לא תעצור את פעילות הישיבה. בעוד כמה ימים נחגוג את חג הפסח. אנו מאחלים לכל ישראל וגם לחיילי צה"ל שיזכו לחרות אמתית, שיזכו רק להטיב עם עם ישראל. חג חירות שמח".

    מכתב הרבנים



    0 תגובות